ANCOM. Anularea unei portări se poate face cu cel puțin 24 de ore înainte


Pentru că, în ultima perioadă, numărul celor care solicită anularea portării unui număr de telefon a crescut semnificativ, ANCOM readuce în atenția utilizatorilor finali faptul că acest lucru se poate realiza exclusiv de către titularul numărului, la operatorul la care a solicitat portarea, cu cel puțin 24 de ore înainte de data și ora stabilite pentru finalizarea procesului de portare.

Cererea trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data convenită de utilizator împreună cu operatorul pentru realizarea portării. Atât pentru realizarea efectivă a portării, cât și pentru calcularea termenului de portare/anulare a portării se iau în considerare doar zilele lucrătoare.

După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligația de a confirma primirea și procesarea acesteia, informând utilizatorul despre statusul cererii de anulare. Este foarte important ca utilizatorii să solicite și să păstreze o dovadă a primirii și acceptării cererii de anulare a portării de către furnizor.