Organizarea serviciilor publice comunitare de paşapoarte!


Legea nr. 146/2024 modifică şi completează Ordonanţa Guvernului nr. 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de paşapoarte şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.

Se prevede că Direcţia generală de paşapoarte este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, care funcţionează în subordinea Ministerului Afacerilor Interne şi care exercită competenţele conferite de lege cu privire la coordonarea şi controlul activităţii de emitere, eliberare şi evidenţă a paşapoartelor simple.

Materiile prime, tipăriturile speciale şi echipamentele utilizate în activitatea de emitere, eliberare şi evidenţă a paşapoartelor simple se asigură de Direcţia generală de paşapoarte, conform contractelor încheiate în acest scop.

Prelucrările de date cu caracter personal efectuate de Direcţia generală de paşapoarte şi serviciile publice comunitare de paşapoarte se realizează cu respectarea prevederilor legale aplicabile în domeniul protecţiei persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.