UE. Transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică


Negociatorii din partea președinției Consiliului și a Parlamentului European au ajuns la un acord provizoriu cu privire la principalele elemente politice ale unui nou regulament privind transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Regulamentul a fost elaborat pe fondul preocupărilor legate de pericolele pe care le reprezintă manipularea informațiilor și ingerințele străine în alegeri. Scopul său este de a le permite cetățenilor să recunoască mai ușor publicitatea politică, să înțeleagă cine se află în spatele acesteia și să știe dacă au primit un material publicitar care îi vizează în mod specific, astfel încât să fie capabili într-o mai mare măsură să facă alegeri în cunoștință de cauză.

Regulamentul va promova o dezbatere politică deschisă și echitabilă în statele membre, bazată pe informații obiective, transparente și pluraliste, și va asigura faptul că publicitatea politică este realizată cu respectarea deplină a drepturilor fundamentale, inclusiv a dreptului la viață privată.