OUG nr. 86/2022, publicată în Monitorul Oficial nr. 619/2022, prevede modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România.
Sunt aduse unele modificări criteriilor minime pentru înfiinţarea organizaţiei de management al destinaţiei locale precum şi criteriilor minime pentru înfiinţarea organizaţiei de management al destinaţiei judeţene.
Dintre criteriile minime pentru înfiinţarea organizaţiei de management al destinaţiei regionale pentru a reprezenta destinaţia amintim:
a) să existe minimum 10.000 de locuri de cazare în structuri de primire turistice clasificate în cadrul destinaţiei;
b) structura organizatorică a organizaţiei de management al destinaţiei să cuprindă cel puţin un post de manager de destinaţie turistică;
c) existenţa unui proiect de strategie de dezvoltare şi marketing turistic şi a unui plan de acţiune, ce vor fi supuse aprobării forurilor de conducere ale organizaţiei de management al destinaţiei, sau elaborarea şi adoptarea unor astfel de documente strategice în maximum 1 an de la avizarea organizaţiei de management al destinaţiei de către autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului.
Autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului elaborează procedura de avizare a organizaţiilor de management al destinaţiei, care se aprobă prin ordin al ministrului. Organizaţiile de management al destinaţiei pot solicita înscrierea în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor doar după obţinerea avizului conform emis de autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului.