Autorizarea antrepozitelor fiscale şi a importatorilor autorizaţi


Autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi se realizează de către direcţia regională vamală în a cărei rază de competenţă îşi are sediul/domiciliul solicitantul.

Conform Ordinului nr. 1329/2022 în vederea obţinerii autorizaţiei, persoana care intenţionează să fie autorizată depune cererea de autorizare ca antrepozit fiscal, destinatar înregistrat, expeditor înregistrat şi importator autorizat la biroul vamal de interior sau de frontieră cu atribuţii în domeniul produselor accizabile în a cărui rază de competenţă îşi are sediul/domiciliul.

Însă în cazul marilor contribuabili, cererea de autorizare ca antrepozit fiscal, destinatar înregistrat, expeditor înregistrat şi importator autorizat se depune la Direcţia Regională Vamală Bucureşti – Biroul autorizări mari contribuabili.

În situaţia în care toate condiţiile de autorizare sunt îndeplinite, autoritatea vamală teritorială competentă pentru autorizare eliberează autorizaţia care se comunică persoanei căreia îi este destinată.