Modificări ale normelor de formare profesională a psihologilor


Hotărârea Comitetului director al Colegiului Psihologilor din România nr. 1/2019 pentru aprobarea normelor privind competenţele profesionale, educaţia, formarea şi atestarea profesională ale psihologilor cu drept de liberă practică a fost recent modificată de Hotărârea nr. 52/2021.

Educaţia şi formarea profesională a psihologilor au două componente: educaţia şi formarea iniţială şi educaţia şi formarea continuă.

Educaţia şi formarea iniţială a psihologilor, necesare în vederea obţinerii dreptului de liberă practică, constau în absolvirea unei instituţii de învăţământ superior de specialitate, cu diplomă de licenţă în psihologie sau asimilată, obţinută într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, din România sau din străinătate, recunoscută sau echivalată, după caz, potrivit legii.

Educaţia şi formarea continuă sunt ulterioare educaţiei şi formării iniţiale şi se orientează atât spre dezvoltarea de competenţe care pot defini un traseu de specializare profesională, cât şi spre dezvoltarea competenţelor profesionale deja dobândite de către psihologi. Acumularea de credite din educaţia şi formarea continuă reprezintă o condiţie a menţinerii atestatului de liberă practică şi de schimbare a treptei de atestare.