Au fost aprobate Normele metodologice privind organizarea, funcţionarea, rolul, atribuţiile, acreditarea şi reacreditarea centrelor naţionale şi locale de informare şi promovare turistică.
Normele metodologice sunt obligatorii pentru toate consiliile locale şi consiliile judeţene, în subordinea/ coordonarea cărora funcţionează centre naţionale sau locale de informare şi promovare turistică, precum şi pentru Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz.
În scopul îmbunătăţirii activităţii de promovare a potenţialului turistic, de prezentare a tuturor ofertelor turistice şi a atracţiilor turistice locale, regionale şi naţionale, consiliile locale, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, pot organiza centre naţionale sau locale de informare şi promovare turistică.
Centrele naţionale de informare şi promovare turistică sunt servicii specializate care funcţionează în subordinea/ coordonarea consiliilor locale ale oraşelor şi municipiilor, a consiliilor judeţene şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz.
Iar centrele locale de informare şi promovare turistică sunt servicii specializate care funcţionează în subordinea/ coordonarea consiliilor locale ale comunelor.