Începând cu data de 1 iunie 2020, autorităţile de management, organismele intermediare şi beneficiarii proiectelor cu finanţare din fonduri europene structurale şi de investiţii ale Programului operaţional Infrastructură mare, Programului operaţional Capital uman, Programului operaţional Competitivitate, Programului operaţional regional, Programului operaţional Capacitate administrativă, Programului operaţional Pescuit şi afaceri maritime, Programului operaţional Asistenţă tehnică, precum şi Autoritatea de management şi beneficiarii proiectelor cu finanţare din Programul operaţional Ajutorarea persoanelor dezavantajate sunt obligate să emită, să primească şi să prelucreze documentele aferente apelurilor de proiecte, contractelor de finanţare/ordinelor/deciziilor de finanţare, actelor adiţionale la acestea, cererilor de rambursare, cererilor de prefinanţare, cererilor de plată, dosarele achiziţiilor publice, rapoartelor de progres, precum şi alte categorii de documente care stau la baza implementării proiectelor numai prin intermediul sistemului informatic.
În acest sens în Monitorul Oficial nr. 381/2020 a fost publicată OUG nr. 65/2020 privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii pentru perioada de programare 2014 – 2020.
Începând cu data de 1 iunie 2020, corespondenţa între autorităţile de management, organismele intermediare şi beneficiari se va derula numai în format electronic, fiecare dintre părţi fiind obligată să îşi organizeze Registrul de evidenţă electronică a corespondenţei, denumit în continuare R.E.E.C., dar şi organizarea electronică a arhivei pentru acestea a acestor documente.