Legea privind cooperarea între Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene a fost modificată, luni, de către senatori.
Astfel, prin reexaminarea acestui proiect, a fost eliminat textul iniţial propus de Guvern care stabilea că şeful delegaţiei României la reuniunile Consiliului European este preşedintele României sau prim-ministrul, fiind, în schimb, adoptat un amendament care stabileşte ca Guvernul să transmită celor două Camere ale Parlamentului, cu minimum 10 zile calendaristice înaintea reuniunii Consiliului European, propunerea de mandat pe care delegaţia României intenţionează să o prezinte.
De asemenea, a fost eliminat şi textul care prevedea ca stabilirea conducătorului delegaţiei României la reuniunile Consiliului European să fie facută prin acord între Guvernul României şi Preşedinţie, cu cel puţin 20 de zile lucrătoare înainte de data reuniunii. Această prevedere a fost înlocuită cu una care stabileşte că înaintea reuniunii Consiliului European, Parlamentul poate adopta propuneri privind mandatul.