Turiştii vor fi mai protejaţi în calitate de consumatori, conform Comisiei Europene


Călătorii care rezervă pachete de vacanţă vor dispune de o protecţie mai puternică în calitate de consumatori, datorită noilor norme europene care „nu vor reglementa doar pachetele de vacanţă tradiţionale, ci inclusiv pachetele personalizate”, arată un comunicat al Comisiei Europene.

Potrivit Comisiei Europene, printre beneficiile aduse consumatorilor se numără:

– informaţii mai clare pentru călători privind tipul, elementele şi caracteristicile pachetului sau serviciilor asociate oferite, drepturile în calitate de consumatori, preţul şi orice alte costuri suplimentare;
– rambursare şi repatriere în caz de faliment, companiile turistice fiind obligate să îşi asigure protecţia în caz de insolvenţă;
– norme mai clare privind răspunderea, responsabilitatea revenind organizatorului pachetului, indiferent de entitatea care prestează serviciile de călătorie;
– drepturi mai solide de anulare, un pachet de vacanţă putând fi anulat de călători din orice motiv – prin plata unui comision rezonabil sau gratuit – în cazul în care destinaţia lor devine periculoasă sau în cazul în care preţul pachetului este majorat cu peste 8% din preţul initial;
– asigurarea cazării în cazul în care călătoria de întoarcere nu poate fi efectuată, fiind garantate până la maximum trei nopţi suplimentare de cazare;
– asistenţă pentru călătorii în dificultate, în special prin furnizarea de informaţii privind serviciile de sănătate şi asistenţă consulară.
„Statele membre trebuiau să transpună normele în legislaţia naţională până la data de 1 ianuarie 2018. A urmat apoi o perioadă de tranziţie de şase luni, până la 1 iulie, care este data de la care măsurile naţionale de transpunere a directivei vor începe să se aplice. Comisia va examina modul în care normele au fost transpuse şi sunt aplicate în statele membre şi va lua măsurile adecvate, dacă este necesar”, precizează documentul citat.