Comisia Europeană a anunţat că a propus un pachet de măsuri, printre care şi extinderea protecţiei consumatorilor în mediul online, menit să garanteze că toţi consumatorii europeni beneficiază pe deplin de drepturile conferite de legislaţia Uniunii Europene (UE).
Acestea vor permite unor autorităţi să efectueze acţiuni de reprezentare în numele consumatorilor şi vor conferi autorităţilor de protecţie a consumatorilor din statele membre competenţe consolidate pentru aplicarea de sancţiuni.
“Totodată, ele vor extinde protecţia acordată consumatorilor în mediul online şi vor clarifica faptul că legislaţia UE interzice practicile de comercializare a produselor cu dublu standard de calitate care induc în eroare consumatorii”, se arată în comunicat.
Printre rezultatele aşteptate de CE se numără consolidarea drepturilor consumatorilor în mediul online, prin asigurarea unei transparenţe mai mari în acest mediu, inclusiv în ce priveşte rezultatele căutărilor pe platformele online, dar şi noi drepturi ale consumatorilor pentru serviciile digitale “gratuite”.
În plus, aceste măsuri vor înlesni punerea la dispoziţia consumatorilor a unor instrumente prin care să se asigure că le sunt respectate drepturile şi să obţină despăgubiri, cum ar fi acţiunile de reprezentare şi o mai bună protecţie împotriva practicilor comerciale neloiale.
Totodată, CE vizează introducerea unor sancţiuni eficace pentru încălcările legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor şi abordarea produselor de consum cu dublu standard de calitate, o primă măsură fiind actualizarea Directivei privind practicile comerciale neloiale.