România este a 12-a cea mai puternică piaţă de comerţ alimentar din Europa, cu o valoare de 33,3 mld. euro anul trecut, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă.
Până în 2022 piaţa va creşte în medie cu 4,7%, urmând a ajunge în cinci ani la aproape 42 mld. euro.
Piaţa europeană de comerţ cu dominantă alimentară va ajunge la 2.289 de miliarde de euro până în 2022, iar România va avea o pondere de sub 2% în total, arată calculele ZF pe baza datelor IGD. Prin comparaţie, cele mai puternice patru pieţe contribuie fiecare cu peste 10% la total.
„Estimăm că piaţa europeană de comerţ alimentar va creşte cu 377,6 mld. euro până în 2022, urmând a ajung la 2.089 mld. euro. Cele mai importante creşteri vor veni de la economiile din Europa Centrală şi de Est, care vor fi motoare pentru piaţa totală“, spun analiştii.