ANAF: lămuriri privind Registrul de evidenta fiscala pentru contribuabili persoane fizice


Persoanele fizice care au obligatia intocmirii registrului de evidenta fiscala trebuie sa inscrie informatiile care stau la baza determinarii venitului net anual/pierderii nete anuale cuprinse in Declaratia privind venitul realizat din Romania si sa inregistreze venitului brut anual in functie de natura activitatii, pe fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit.

Mentionam ca Registrul de evidenta fiscala se completeaza anual cu totalul veniturilor si totalul cheltuielilor efectuate in scopul realizarii acestora, in anul curent, pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent, pana la data depunerii Declaratiei privind venitul realizat din Romania, dar nu mai tarziu de termenul de depunere stabilit de lege, respectiv 25 mai.

Registrul de evidenta fiscala se intocmeste in forma scrisa sau electronica, respectand modelul si continutul precizat in Anexa 1 a Ordinului nr. 3.254 din 19 decembrie 2017 privind Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice, se pastreaza la domiciliul fiscal al contribuabilului/sediul asocierii si se completeaza intr-un singur exemplar.

Acesta nu se elibereaza in forma tipizata similar registrului de evidenta fiscala folosit de agentii economici.