Salariaţii din instituţiile şi autorităţile publice vor beneficia, până la 30 noiembrie 2018, de indemnizaţie de vacanţă, sub formă de vouchere, în cuantum de 1.450 de lei, potrivit unei hotărâri de aprobare a normelor metodologice de aplicare a OUG în domeniu.
Conform unui comunicat al Executivului, Hotărârea de Guvern aprobată miercuri stabileşte că voucherele se acordă în limita sumelor prevăzute distinct cu această destinaţie, în bugetele proprii aprobate, potrivit legii, fiecărui ordonator de credite.
Potrivit Guvernului, persoanele care au primit vouchere de vacanţă nominale sunt singurele îndreptăţite să le utilizeze în perioada menţionată pe acestea şi în exclusivitate pentru achitarea pachetului de servicii contractat şi au dreptul să îşi aleagă unitatea afiliată pentru achiziţionarea serviciilor turistice.
‘Cuantumul acordat salariaţilor sub forma voucherelor de vacanţă se stabileşte de către angajator proporţional cu perioada de exercitare a raportului de serviciu sau durata contractului de muncă, într-un an calendaristic. În cazul cumulului de funcţii, voucherele de vacanţă vor fi acordate de către angajatorii unde beneficiarii în cauză îşi au funcţia de bază sau, după caz, de fiecare angajator, proporţional cu timpul lucrat, cu respectarea prevederilor legale în vigoare’, se mai arată în comunicat.