Consiliul Concurenței a informat că a constatat că operatorii de telefonie au implementat angajamentele asumate în cadrul investigaţiei privind o posibilă discriminare a tarifelor de terminare a apelurilor (practicate pe piaţa de gros faţă de nivelul tarifelor serviciilor de terminare a apelurilor autofurnizate), iar acestea au produs efectele urmărite, respectiv au înlăturat îngrijorările concurenţiale care au condus la declanşarea acesteia, potrivit unui comunicat.
Autoritatea de concurență a monitorizat atât implementarea angajamentelor, cât și evoluţiile înregistrate și a remarcat o îmbunătăţire a mediului concurenţial pe pieţele serviciilor de comunicaţii electronice mobile, în particular, în cazul serviciilor de telefonie mobilă.
Astfel, începând cu decembrie 2015, ofertele comerciale includ un volum mai mare de servicii față de perioadele precedente, aceasta tendință continuând și în prezent.
Numărul de minute naționale incluse în oferte a crescut în mod considerabil, în general, pentru acelaşi prag tarifar, operatorii dublând sau triplând numărul de minute naţionale, precum şi volumul de trafic de date (Internet), iar pentru unele praguri tarifare (în jurul a 10 euro), operatorii au oferit număr nelimitat de minute naţionale în limitele unor niveluri de tarif identice sau similare.
În prezent, ofertele existente includ un număr de minute (atât on-net, cât şi off-net) suficient de mare încât să acopere şi chiar să depășească nevoile medii de comunicare ale utilizatorilor raţionali. Se remarcă ponderea din ce în ce mai mare a ofertelor care nu fac diferențiere între traficul on-net și off-net – la nivelul operatorilor mobili investigaţi.