Noile modele de autovehicule vor trebui să treacă, începând de la 1 septembrie 2017, o serie de teste noi şi mai fiabile privind emisiile generate în condiţii reale de condus înainte să poată circula pe drumurile europene, a anunţat Comisia Europeană.
Scandalul care a izbucnit în septembrie 2015, când producătorul auto a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante, a atras atenţia asupra necesităţii de reformare a testelor de poluare în UE.
Noul proces, cunoscut sub denumirea de emisii generate în condiţii reale de condus (Real Driving Emissions, RDE), este destinat să reducă decalajul între testele în condiţii reale şi cele de laborator. Până acum doar testele de laborator au fost utilizate ca indicator de referinţă pentru evaluare emisiilor poluante ale vehiculelor, iar constructorii auto utilizau o gamă largă de tactici, precum deschiderea ferestrelor şi a uşilor, pentru a produce rezultate mai bune decât în condiţii real de drum.