Guvernele europene au amânat cu şase ani aplicarea unor teste stricte de emisii pentru automobile şi nu au făcut destul pentru a scoate la iveală metodele prin care producătorii auto au păcălit testele, arată un raport al Parlamentului European (PE). Deputaţii europeni cer o adoptare rapidă a procedurii de testare a emisiilor în timp real, care asigură reducerea discrepanţelor dintre emisiile NOX măsurate în laborator şi pe stradă.
PE notează într-un comunicat că după un an de muncă intensă, Comisia de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul autovehiculelor votează raportul sau de ancheta şi o propunere de recomandare care cere controale mai stricte şi implementarea regulilor la nivel european. “Am învaţat lecţiile trecutului şi acum ne vom face temele, astfel încât acest scandal să nu se repete”.
Deputatii europeni cer o adoptare rapidă a procedurii de testare a emisiilor în timp real, care asigură reducerea discrepanţelor dintre emisiile NOX măsurate în laborator şi pe stradă. De asemenea cer un control mai strict la nivel UE şi o implementare mai strictă şi mai eficientă a regulilor privind măsurarea emisiilor de la maşini în UE.