Comitetul de reglementare al ANRE a aprobat un nou Standard de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice.
Reglementarea a fost elaborată în cadrul procesului de actualizare şi completare a cadrului de reglementare existent şi în concordanţă cu obiectivele de reglementare privind dezvoltarea unui sistem energetic eficient, fiabil şi orientat către clientul final.
Potrivit unui comunicat ANRE, prevederile Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice aprobat prin Ordinul ANRE nr. 6/2017, se aplică în relaţiile dintre furnizor şi clienţii finali – cu ocazia derulării contractului de furnizare a energiei electrice.
Dintre principalele elementele de noutate introduse prin Standardul aprobat, comunicatul menţionează:
- determinarea trimestrială de către furnizori a valorilor indicatorilor de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, pe categorii de clienţi finali respectiv casnici, noncasnici mici, noncasnici mari;
- obligaţia operatorilor economici care deţin licenţă de furnizare a energiei electrice, dar nu desfăşoară activitate de furnizare la clienţii finali, de a publica pe paginile proprii de internet, la termenele prevăzute în standard, pentru transmiterea la ANRE a raportărilor privind indicatorii de performanţă, o informare prin care motivează faptul că nu au calculat şi publicat indicatorii de performanţă;
- obligaţia furnizorilor de ultimă instanţă de a plăti compensaţii clienţilor casnici şi în situaţia în care nu respectă termenele prevăzute în Procedura privind acordarea despăgubirilor clienţilor casnici pentru receptoarele electrocasnice deteriorate ca efect al unor supratensiuni accidentale produse din culpa operatorului de reţea, aprobată prin Ordinul ANRE nr. 177/2015;
- s-a introdus prevederea ca, în cazul contractelor de furnizare a energiei electrice negociate, în situaţia în care nu sunt îndeplinite nivelurile de calitate a serviciilor prestate, furnizorii să achite eventuale compensaţii clienţilor finali, conform prevederilor contractuale.
Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, conform reglementărilor specifice în vigoare, furnizorul are obligaţia să organizeze şi să menţină un punct unic de contact, care cuprinde: un serviciu permanent de voce şi date, o adresă de poştă electronică, un număr de fax un punct central, care asigură o structură specializată în comunicarea cu clientul final.