Parlamentul European a adoptat proiectul de lege care prevede diminuarea limitelor de zgomot pentru maşini în scopul protejării sănătăţii publice şi recomandă introducerea unui sistem de etichetare care să informeze consumatorii despre nivelul de zgomot produs de automobilele noi şi creşterea zgomotului vehiculelor electrice şi hibride, astfel încât acestea să fie auzite şi de pietoni.
Acest proiect legislativ propune introducerea graduală a unor limite noi, după şase şi respectiv opt ani de la intrarea în vigoare a noii legislaţii. Prima fază va viza noile modele de vehicule, iar în cea de a doua vor fi avute în vedere toate noile vehicule intrate în circulaţie.
Limitele de zgomot pentru maşinile standard vor fi reduse de la 74 db cât este limita în prezent la 68 db. Vehiculele mai puternice vor avea o marjă de manevră limitată la 2 sau 6 db. Limita pentru camioanele grele foarte puternice, de peste 12 tone, va fi menţinută la 81db.
În proiect se confirmă şi faptul că suprafaţa de rulare, zgomotul cauciucurilor şi aerodinamica afectează zgomotul general produs de autovehicule.
Maşinile noi trebuie să fie etichetate în funcţie de performanţa lor în privinţa zgomotului, astfel încât să existe o informare a consumatorilor. Scheme similare de etichetare există pentru eficienţa consumului, zgomotul cauciucurilor şi emisiile de CO2.
Parlamentarii europeni de asemenea sunt îngrijoraţi de faptul că motoarele silenţioase ale maşinilor electrice şi hibride ameninţă pietonii şi din acest motiv intenţionează să stabilească cerinţe obligatorii pe viitor, care să crească zgomotul produs de aceste vehicule.