Potrivit președintelui Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, normele de aplicare pentru legea privind acordarea indemnizațiilor speciale parlamentarilor care au împlinit vârsta de pensionare au fost trimise Ministerului Muncii și Ministerului de Finanțe pentru avizare.
Dosarul personal al beneficiarului indemnizaţiei trebuie să conţină:
– o cerere de acordare a indemnizației pentru limită de vârstă,
– o copie a actului de identitate,
– o procură specială autentică în original, însoțită de copia actului de identitate a mandatarului și de traducerea legalizată după caz,
– certificat de cazier judiciar,
– decizia de pensie pentru limita de vârstă,
– o declarație pe propria răspundere.
Ceea ce ţine de acordarea sau respingerea indemnizației, acestea se stabilesc prin ordin al secretarului general al Camerei Deputaților sau Senatului, plata indemnizației făcâdu-se pe data de 15 a lunii curente pentru drepturile aferente lunii anterioare, direct beneficiarului, în numerar, prin mandat poștal sau prin virament bancar. În cazul în care beneficiarul obține un nou mandat de parlamentar, plata indemnizației se suspendă.