Proiect de HG privind documentele necesare exercitării votului prin corespondență


lc
La 11 februarie 2016, Autoritatea Electorală Permanentă a lansat în dezbatere publică, un proiect de hotărâre de Guvern prin care sunt stabilite documentele necesare exercitării votului prin corespondență ce trebuie transmise alegătorilor. Toate observațiile și propunerile legate de acest document pot fi transmise la adresa de e-mail [email protected] în termen de cinci zile de la data afișării acestuia.

Proiectul de act normativ vizează aplicarea dispozițiilor Legii nr. 288/2015 privind votul prin corespondență, precum și modificarea și completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților.

Potrivit art. 10 alin. (1) din Legea nr. 288/2015, documentele necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență care sunt transmise alegătorului sunt:
– un plic exterior prevăzut cu elemente de siguranță care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse plicul interior și certificatul de alegător,
– un plic interior prevăzut cu elemente de siguranță care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse opțiunea sau opțiunile de vot, după caz, certificatul de alegător, instrucțiuni privind exercitarea dreptului de vot și buletinul de vot prin corespondență.