Aproape toate şantierele de pe drumurile României nu sunt semnalizate pe timp de noapte cu indicatoare luminoase. Actul normativ care reglementează acest domeniu nu este clar şi nimeni nu ştie exact cum trebuie avertizaţi şoferii pentru a evita accidentele.
Închiderea şi restricţionarea circulaţiei pe drumurile publice sunt reglementate de un ordin comun al ministerelor Transporturilor şi Internelor din aprilie 2000.
Conform actului normativ, “semnalizarea rutieră temporară a lucrărilor, executate pe artere magistrale şi de legătură din mediul urban, se realizează cu indicatoare retroreflectorizante, completate cu lămpi cu lumină galbenă intermitentă”.
În acelaşi act normativ, se arată că instituirea restricţiilor de circulaţie în localităţi este aprobată de primărie, cu acordul poliţiei.
De asemenea, Ordinul prevede că accidentele rutiere cauzate de semnalizarea rutieră incompletă revin în totalitate executantului de lucrări.
Referindu-se la situaţia actuală, şoferii menţionează că cele mai multe lucrări sunt prost semnalizate.