Noutăţi legislative privind stimularea înfiinţării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri


2788403-publimedia-shutterstock

În data de 28 august 2015, a fost publicată în Monitorul Oficial, Hotărârea Guvernului nr. 679/2015 privind modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 96/2011.

Actul normativ are ca scop completarea și clarificarea aspectelor de implementare practică a programului pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanți în afaceri.

Potrivit noilor prevederi, înscrierea proiectelor în program se va face exclusiv online, pe bază de username și parolă, în sesiuni semestriale de 15 zile calendaristice, până la epuizarea bugetului alocat programului. Solicitanţii care nu au acces la un computer beneficiază pentru înscrierea on-line de asistenţă gratuită din partea O.T.I.M.M.C. din raza teritorială a “S.R.L.-D”.

O altă noutate este faptul că admiterea în program se va face în ordinea punctajului obținut la evaluarea planurilor de afaceri depuse on-line, punându-se astfel accentul pe calitatea planului de afaceri.

Punctajul minim acceptat este de 60 puncte, iar aplicația va genera automat aplicanților ce nu se înscriu în punctajul minim mesajul “nu îndepliniți criteriul de minim 60 de puncte” în momentul transmiterii planului de afaceri.

La punctaje egale, departajarea se va face în funcție de:

  • Numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create în cadrul Programului;
  • Achiziția de echipamente tehnologice;
  • Activitatea pe care accesează programul;
  • Curs de anteprenoriat;
  • Asociatul/administratorul SRL-D este șomer sau absolvent din anul precedent la data înscrierii la Registrul Comerțului;
  • data și ora înscrierii în program.

După această etapă, aplicaţia electronică va genera un număr unic electronic pentru fiecare proiect, denumit număr RUE, adică număr în Registrul Unic Electronic.

Evaluarea planurilor de afaceri se face pe baza punctajului obținut, iar verificarea veridicității și coerenței informațiilor înscrise în planul de afaceri se realizează de către Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație (OTIMMC). Avizarea verificărilor de către Direcţia implementare programe pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi obţinerea unui punctaj minim acceptat conduc la aprobarea de principiu a finanţării planului de afaceri.

Aplicanții ale căror planuri de afaceri se implementează cu componentă de credit și care obțin cel puțin punctaj minim în urma verificărilor efectuate vor încheia contractul de finanțare cu O.T.I.M.M.C. după prezentarea dovezii cofinanțării.