Asigurații care nu și-au primit până acum cardul național de sănătate și care sunt în evidența Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (CASMB) pot solicita online eliberarea acestuia.
De asemenea, persoanele care nu și-au primit prin poștă cardul național de sănătate pot verifica online, prin intermediul unei aplicații, dacă acesta a fost returnat la CASMB.
Asigurații pot folosi aplicația pentru a obține cardul de la CASMB, urmând următorii pași:
- Se verifică existența cardului în aplicația de pe site-ul CASMB. Informațiile necesare în acest sens sunt codul numeric personal și un cod de verificare ce poate fi găsit în aplicație.
- Dacă aplicația informează că acesta este la CASMB, se completează datele privind cererea de eliberare (nume, adresa de e-mail, număr de telefon mobil), fără a se folosi diacritice.
- Solicitantul va primi automat, pe adresa de e-mail introdusă, un document ce trebuie tipărit și semnat.
- Solicitantul trebuie să aştepte primirea unui SMS de confirmare referitor la ridicarea cardului.
- În urma primirii SMS-ului, solicitantul se poate prezenta cu cererea la sediul CASMB din Str. Vasile Lascar, nr. 27.
Totodată, este posibilă şi depunerea unei cereri de eliberare a cardului direct la o registratură a CASMB (sau transmiterea acesteia prin poştă).
Aplicaţia este pusă la dispoziţie de CASMB pe portalul juridic al acesteia: www.casmb.ro
Cardul naţional de sănătate se foloseşte doar în România şi este diferit de cardul european de sănătate.