Procedura de comunicare electronică între ANAF şi persoanele fizice


proiect-de-bugetProcedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoanele fizice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.154/2014, a suferit unele modificări şi completări aduse prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 161/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, nr. 130/2015.

Reamintim că Serviciul „Spaţiul privat virtual” constă în punerea la dispoziţia persoanelor fizice a unui spaţiu virtual aflat pe serverele Ministerului Finanţelor Publice/ANAF prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor între ANAF şi persoana fizică în legătură cu situaţia fiscală proprie a acesteia.

Astfel acţiunile asigurate de serviciul ”Spaţiul privat virtual” sunt:
– modificarea datelor de identificare a utilizatorului şi schimbarea modalităţii de anunţare;
– comunicarea actelor administrative fiscale, cererilor, precum şi a altor documente şi informaţii;
– descărcări de documente;
– renunţarea la folosirea serviciului;
– monitorizarea istoricului accesului şi acţiunilor.

Modificările se referă și la anexa nr. 1 la procedură, și anume includerea decizii de impunere:
– decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013;
– decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale (formular 260), pentru veniturile realizate începând cu anul 2015;
– decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate începând cu anul 2015.