Regulile de rambursare a cheltuielilor medicale suportate în străinătate de pacienţi


sanatate

Persoanele asigurate în sistemul de sănătate pot beneficia de îngrijiri medicale atunci cand se află într-un alt stat din UE, însă, dacă nu prezintă cardul european de sănătate, acestea trebuie să platească serviciile de care au parte.

Potrivit proiectului, pentru a primi banii înapoi, pacientul va trebui să depună o cerere la casa de asigurări de sănătate care-l are în evidenţă. Acesta va avea dreptul să solicite rambursarea la nivelul tarifelor din statul în care a primit îngrijirile medicale său la nivelul tarifelor din România.

Cererea asiguratului va trebui să fie însotită de urmatoarele documente justificative:

  •  orice document medical datat şi asumat de catre cadrul medical care l-a acordat din care să rezulte serviciile de care a avut parte pacientul (copie certificata “conform cu originalul” şi semnată de solicitant”);
  • documente de plată din care să rezulte ca serviciile medicale au fost achitate integral de asigurat, inclusiv data plăţii acestora (copii certificate “conform cu originalul” şi semnate de solicitant).

Dispoziţiile aplicabile stabilesc ca rambursarea se face în cel mult 90 de zile dupa verificarea şi avizarea cererii de catre CNAS.