Paşapoarte la domiciliu


pasaport

Începând cu 23 iunie, românii pot solicita transmiterea paşapoartelor simple electronice la domiciliu/reşedinţă, contra unei taxe suplimentare de 8,68 de lei.

Într-un comunicat al Ministerul Afacerilor Interne, se arată că prin această măsură se elimină obligaţia persoanelor de a se prezenta la ghişeu pentru a ridica paşaportul, rămânând doar necesitatea prezentării la momentul depunerii documentelor necesare eliberării documentului de călătorie.

Curierul va livra paşaportul sub semnătură de primire doar titularului, unuia dintre părinţi (în cazul minorilor care nu au împlinit vârsta de 14 ani) sau unei persoane împuternicite (prin procură specială autentificată), iar destinatarul va primi un sms în care este informat cu privire la ziua în care va fi efectuată livrarea, adresa la care va sosi curierul şi numărul de document de transport ce va însoţi plicul cu paşaportul.

În cazul în care, timp de cinci zile lucrătoare de la primirea notificării prin sms destinatarul paşaportului nu este găsit la adresă iar curierul nu a putut lua legătura telefonic cu destinatarul, plicul conţinând paşaportul va fi returnat la sediul serviciului public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple judeţean din raza de domiciliu/reşedinţă şi va putea fi preluat oricând de la acest sediu.

Potrivit portalului juridic al MAI, costul paşaportului simplu electronic, cu valabilitate 5 ani, este de 270 de lei, iar pentru minorii sub 12 ani, actul având valabilitate de 3 ani este de 244 lei, adăugându-se o taxă de eliberare de 22 de lei.