Potrivit Autorităţii Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), din 13 iunie 2014, a intrat în vigoare Directiva privind drepturile consumatorilor.
Actul normativ consolidează drepturile consumatorilor, oriunde și ori de câte ori aceștia își fac cumpărăturile în Europa.
Prin prezenta reglementare consumatorii vor beneficia de: creșterea transparenței prețurilor; sfârșitul suprataxei nejustificate pentru utilizarea de carduri de credit și linii de asistență telefonică; o interdicție pentru ferestre pre-bifate pe internet, ca de exemplu atunci când cumpără bilete de avion; o prelungire a perioadei de a se răzgândi de la 7 zile la 14 zile pe teritoriul UE; drepturi de rambursare mai puternice, în termen de 14 zile de la anularea achiziției; reguli care interzic capcanele on-line, cum ar fi ofertele de pe internet promovate ca fiind gratuite când, în realitate, nu sunt (de exemplu, horoscopul); o mai bună protecție în raport cu conținutul digital.
Președintele ANPC, Marius Alexandru Dunca a declarat că transpunerea directivei privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii este un succes care vine în sprijinul consumatorilor“.