Interzicerea practicii comerciale a vânzărilor cu prime pentru tutun şi alcool


ArticolGuvernul României a luat decizia de a stopa fenomenul denumit ,,vînzarea cu prime” a ţigărilor şi a băuturilor alcoolice.

,,Vânzarea cu prime”  reprezintă acea practică comercială prin care, la vânzarea sau la oferta de vânzare de produse şi servicii, se oferă gratuit consumatorului,  fie la moment, fie peste un anumit timp, sub forma unor produse sau servicii.

Decizia de a pune capăt acestei practici nefaste, a fost luată de Executiv printr-o ordonanţă de urgenţă care prevede că, prin derogare de la prevederile Ordonanţei privind comercializarea produselor, vânzările cu prime către consumator nu se aplică pentru produsele accizabile supuse regimului de marcare prin timbre sau banderole prevăzute la articolul 206, alineat 61, din Codul Fiscal, publicat în Monitorul Oficial nr. 927/2003.

Printre produsele incluse în art. 206 se enumeră băuturile fermentate, altele decât berea şi vinurile, produsele intermediare şi alcoolul etilic, şi nu în ultimul rând tutunul prelucrat.

Principalul motiv pentru care Guvernul a luat această decizie a fost diminuarea veniturilor bugetare în cazul anumitor produse accizabile.

Ca primele acţiuni întreprinse în acest sens sunt considerate intervenţia în comerţul tutunului şi băuturilor alcoolice şi restricţionarea aceastei practici dăunătoare, prin modificarea actualului Cod Fiscal.