Legislaţia referitoare la aparatele de marcat fiscale va suferi modificări, începând cu anul 2014. Modificările respective vor avea loc în cazul în care va fi aprobat proiectul de hotărâre pentru modificarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.28/1999 privind obligaţia operatorilor economiei de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.479/2003, republicată în Monitorul Oficial nr. 348/2005.
La moment, regimul folosirii aparatelor de marcat electronice fiscale este reglementat de prevederile OUG nr. 28/1999 şi de Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999.
Astfel, prin proiectul de hotărâre se urmăreşte deblocarea activităţii Comisiei de avizare a distribuitorilor şi a aparatelor de marcat electronice fiscale.
Aparatele de marcat electronice fiscale supuse avizării sunt strâns legate de domeniul fiscalităţii, iar controlul aplicării legislaţiei în domeniul aparatelor de marcat electronice fiscale se face de către structurile de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.