Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale a lansat în dezbatere publică proiectul de Hotărâre pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale.
Schimbări preconizate vizează revizuirea regulamentelor de organizare și funcționare a serviciilor sociale, prin elaborarea unui model-cadru al regulamentelor de organizare și funcționare a serviciilor sociale.
Elaborarea regulamentului de organizare şi funcţionare a unui serviciu social se realizează cu respectarea, după caz, a elementelor prevăzute în modelul-cadru al regulamentului serviciilor sociale, aplicabile în funcție de tipul serviciului, de categoria de persoane beneficiare și de forma de organizare, a legislaţiei specifice, convenţiilor internaţionale ratificate prin lege şi a celorlalte acte internaţionale în materie la care România este parte, precum şi a standardelor minime de calitate aplicabile.
Pentru pachetul minim de asistență socială sunt aplicabile prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de asistență socială, aprobat prin HG nr.797/2017, cu modificările și completările ulterioare.
Scăderea duratei minime de experienţă în domeniul serviciilor sociale necesară pentru ocuparea funcției de conducere în servicii sociale de la minim 5 ani, la minim 3 ani.