Termenul pentru completarea registrelor de stare civilă exclusiv în format digital a fost prorogat!


Hotărârea nr. 232/2025 modifică Hotărârea Guvernului nr. 255/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă.

Modificările introduse asigură continuitatea activității de stare civilă de la nivelul misiunilor diplomatice și oficiilor consulare, pe durata procesului de integrare în Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC).

Concret, sunt stabilite noi termene pentru aplicarea prevederilor metodologice și a normelor referitoare la activitățile de stare civilă, atât în țară, cât și în străinătate, în cazul în care înregistrările nu pot fi realizate în (SIIEASC), astfel:

-La nivelul unităților administrativ-teritoriale din țară – Termenul pentru completarea registrelor de stare civilă exclusiv în format digital la nivelul unităților administrativ-teritoriale din România a fost prorogat de la 24 septembrie 2024 la 31 martie 2025. Aceasta se va aplica doar pentru unitățile administrativ-teritoriale din țară.

-La nivelul misiunilor diplomatice și oficiilor consulare din străinătate – Ofițerii de stare civilă din misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate au un termen distinct, respectiv 24 septembrie 2025, pentru completarea registrelor de stare civilă.
Modificările sunt necesare ca urmare a intrării în vigoare a OUG nr. 111/2024, care modifică și completează Legea nr. 119/1996 privind actele de stare civilă.

Începând cu data de 31 martie 2025, în cazul unităților administrativ-teritoriale, respectiv 24 septembrie 2025, în cazul misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României în străinătate, aceste prevederi legislative nu vor mai fi aplicabile.
Informații suplimentare