Procedura de înregistrare a contractelor de locaţiune!


Ordinul nr. 161/2025 modifică Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 114/2019 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de locaţiune, precum şi a modelului şi conţinutului formularului “Cerere de înregistrare a contractelor de locaţiune”.

Contribuabilii care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare şi cele din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuinţe proprietate personală, au obligaţia înregistrării contractului încheiat între părţi, precum şi a modificărilor survenite ulterior, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea/producerea modificării acestuia, la organul fiscal competent, potrivit art. 83 alin. (6) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Dacă bunul a cărui folosinţă se cedează este deţinut în comun, obligaţia înregistrării contractului încheiat între părţi la organul fiscal competent revine proprietarului, uzufructuarului sau altui deţinător legal desemnat prin contractul de închiriere sau actul de modificare a acestuia, după caz.

De menționat că în cazul contractelor de închiriere aflate în derulare la data de 1 ianuarie 2025, precum şi în cazul actelor de modificare a acestora, înregistrate la organul fiscal anterior acestei date, nu se aplică prevederile referitoare la desemnarea proprietarului, uzufructuarului sau altui deţinător legal care îndeplineşte obligaţia de înregistrare a contractului de închiriere.