ANCOM readuce în atenția utilizatorilor de servicii de comunicații electronice că beneficiază de mai multe opțiuni pentru încheierea contractelor: în scris, pe hârtie sau în format electronic, dar și prin mijloace de comunicare la distanță, conform reglementărilor în vigoare.
Utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit beneficiază de aceleași drepturi pe care le au și consumatorii în relațiile contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice dacă aceștia nu au convenit, în mod explicit, să renunțe la aplicarea lor.
ANCOM vine cu o serie de recomandări către utilizatorii de servicii de comunicații electronice care doresc să încheie contracte noi sau să prelungească contractele deja existente, printre care:
-să se asigure că citesc și că primesc, fizic sau electronic, toate documentele contractuale (inclusiv anexe și broșuri); aceste documente sunt necesare pe parcursul derulării contractului, pentru referințe ulterioare;
-să acorde atenție informațiilor referitoare la planul tarifar și perioada contractuală inițială, inclusiv la penalitățile aplicabile pentru rezilierea anticipată a contractului;
-reprezentanții microîntreprinderilor, întreprinderilor mici sau organizațiilor non-profit sunt sfătuițisă nu renunțe la drepturile privind încheierea contractelor pentru a beneficia de o protecție sporită în relația cu furnizorii; Autoritatea nu poate interveni în cazul în care utilizatorii au renunțat la aceste drepturi.