Metodologie de organizare şi desfăşurare a evaluărilor naţionale de la finalul claselor a II – a, a IV – a şi a VI – a


Ordinul nr. 6595/2024 prevede aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a evaluărilor naţionale de la finalul claselor a II – a, a IV – a şi a VI – a în anul şcolar 2024 – 2025.

Prezenta metodologie reglementează organizarea şi desfăşurarea evaluărilor naţionale de la finalul claselor a II – a, a IV – a şi a VI – a în anul şcolar 2024 – 2025, pe scurt EN – 2025.

În unităţile de învăţământ în care funcţionează clasele a II – a, a IV – a, respectiv a VI – a se constituie comisia de organizare şi de administrare a EN – 2025 din unitatea de învăţământ.

Testele pentru EN – 2025 se elaborează de către CNPEE, ţinând seama de următoarele cerinţe:
a) să fie formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu;
b) să aibă un nivel mediu de dificultate.

Testele pentru EN – 2025 au un format de tip “broşură de test”.

EN – 2025 se desfăşoară conform calendarului aprobat, în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei unităţi de învăţământ.