Instrucţiuni privind utilizarea semnăturii electronice pentru înregistrarea formularelor de aviz de înscriere


Ordinul nr. 1144/2024 prevede aprobarea Instrucţiunilor privind utilizarea semnăturii electronice pentru înregistrarea formularelor de aviz de înscriere şi căutarea datelor în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară.

Formularul de aviz de înscriere transmis sub forma unui document în format electronic se semnează cu semnătură electronică calificată în sensul art. 3 pct. 12 din Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE.

Formularul de aviz de înscriere este însoţit de copia actului de identitate al solicitantului şi, dacă este cazul, de documentul de reprezentare semnat cu semnătură electronică calificată.

În cazul în care documentul de reprezentare este emis pe suport hârtie, solicitantul are obligaţia transmiterii sau depunerii acestuia în original; în acest caz, Corpul Operatorilor Registrului Naţional de Publicitate Mobiliară, denumit în continuare Corpul Operatorilor, operatorul sau agentul înregistrează avizul de înscriere numai după primirea documentului original.