Se reorganizează Institutul Național de Administrație!


OUG nr. 67/2024 prevede reorganizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Administraţie.

Se reorganizează Institutul Național de Administrație, atât ca urmare a aplicării prevederilor Legii nr. 296/2023, cât și a recomandărilor Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), pentru a dezvolta și implementa noi soluții care să contribuie la o abordare unitară a procesului de formare, dezvoltarea competențelor și cunoștințelor personalului din administrația publică, prin corelarea nevoilor reale de formare cu oferta Institutului, precum și transferul de date/cunoștințe și bune practici către cetățeni, ca beneficiar al serviciilor administrației publice.

În aplicarea prevederilor Legii nr. 296/2023, se va diminua numărul maxim de posturi cu 9 posturi.

Ca urmare a recomandărilor OCDE privind implicarea INA în elaborarea Strategiei naționale privind inovarea în sectorul public pentru perioada 2025 -2029 și ca urmare a celor prevăzute în PNRR (jalonul 405), au fost adăugate, ca atribuții, asigurarea de asistență tehnică pentru susținerea dezvoltării administrației publice și diseminarea informațiilor și a rezultatelor demersurilor de cercetare-inovare în relația administrație publică – cetățeni.