Procedura de înregistrare a titlurilor de creanţă şi a veniturilor din digitalizare încasate în evidenţa operativă


Ordinul nr. 912/2024 prevede aprobarea Procedurii de înregistrare a titlurilor de creanţă şi a veniturilor din digitalizare încasate în evidenţa operativă.

În scopul monitorizării veniturilor din digitalizare se organizează la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală Evidenţa operativă a veniturilor din digitalizare care conţine:
a) obligaţiile fiscale aferente titlurilor de creanţă fiscală depuse/emise ca urmare a utilizării profilelor de risc specifice contribuabililor persoane fizice, juridice sau orice alte entităţi fără personalitate juridică ce datorează, conform legii, impozite, taxe şi contribuţii sociale, precum şi a neconcordanţelor şi/sau inadvertenţelor identificate prin Sistemul informatic de interes strategic naţional;
b) veniturile suplimentare aferente titlurilor de creanţă de la lit. a), încasate conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

Lunar, până la data de 15 a fiecărei luni pentru luna precedentă, organele fiscale competente transmit, în vederea monitorizării, informaţiile necesare pentru Evidenţă, respectiv obligaţiile fiscale suplimentare din digitalizare, precum şi sumele încasate aferente acestora.

La nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se centralizează informaţiile din Evidenţă transmise de către organele fiscale competente şi se raportează Ministerului Finanţelor până la data de 30 a fiecărei luni pentru luna precedentă.