Comisia și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor iau măsuri împotriva a 20 de companii aeriene pentru practici înșelătoare de dezinformare ecologică.
În urma unei alerte lansate de Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC), Comisia Europeană și autoritățile de protecție a consumatorilor din UE [Rețeaua autorităților de cooperare în materie de protecție a consumatorului (CPC)] au trimis unui număr de 20 de companii aeriene scrisori, în care au semnalat mai multe tipuri de afirmații potențial înșelătoare legate de mediu și prin care le-au invitat ca, în termen de 30 de zile, să își alinieze practicile la legislația UE privind protecția consumatorilor.
Rețeaua CPC, condusă de Direcția Generală pentru Inspecție Economică din Belgia, Autoritatea pentru Consumatori și Piețe din Țările de Jos, Autoritatea norvegiană pentru protecția consumatorilor și Direcția Generală pentru Consumatori din Spania, s-a concentrat asupra afirmațiilor companiilor aeriene potrivit cărora emisiile de CO2 generate de un zbor ar putea fi compensate prin proiecte climatice sau prin utilizarea de combustibili durabili, la care consumatorii ar putea contribui prin plata unor taxe suplimentare.