Obligații pentru persoana care a exercitat o funcţie de demnitate publică sau o funcţie publică de specialitate în cadrul Consiliului Concurenţei


Ordinul nr. 758/2024 prevede punerea în aplicare a Instrucţiunilor privind procedura notificării şi a depunerii declaraţiei de către persoana care a exercitat o funcţie de demnitate publică sau o funcţie publică de specialitate, la încetarea mandatului sau a raportului de serviciu, precum şi a emiterii de către Consiliul Concurenţei a avizului solicitat pentru desfăşurarea unei activităţi profesionale în sectorul privat.

Persoana care a exercitat o funcţie de demnitate publică sau o funcţie publică de specialitate în cadrul Consiliului Concurenţei are obligaţia ca, în perioada de trei ani de la data încetării mandatului sau raportului de serviciu, să notifice, în prealabil, intenţia de a desfăşura o activitate în sectorul privat şi să solicite avizul autorităţii de concurenţă.

Consiliul Concurenţei analizează dacă activitatea pe care urmează să o desfăşoare solicitantul în sectorul privat poate fi incompatibilă cu interesele legitime ale autorităţii de concurenţă.

După consultarea Comisiei paritare, în cazul funcţiilor publice de specialitate, respectiv a Colegiului Consultativ, în cazul persoanelor care au avut calitatea de demnitari, autoritatea de concurenţă emite, după caz, un aviz favorabil, aviz favorabil cu condiţii sau aviz negativ.