Procedură privind anularea obligaţiilor fiscale!


Ordinul nr. 748/2024 prevede aprobarea procedurii pentru anularea obligaţiilor fiscale ce pot face obiectul facilităţii prevăzute la art. II din Legea nr. 10/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru stingerea unor obligaţii fiscale datorate de cooperativele agricole.

Organele emitente ale deciziilor de impunere comunicate contribuabililor transmit compartimentului cu atribuţii de evidenţă pe plătitori din cadrul organului fiscal competent pentru administrarea obligaţiilor fiscale ale contribuabilului, denumit în continuare compartiment de specialitate, lista care cuprinde obligaţiile fiscale ce fac obiectul anulării, respectiv lista prevăzută în anexa nr. 1 la ordin.

Compartimentul de specialitate primeşte lista cu obligaţiile fiscale principale, ce fac obiectul anulării prevăzute de lege, individualizate în deciziile de impunere comunicate contribuabilului, verifică în evidenţa fiscală obligaţiile fiscale nestinse cuprinse în această listă, pe care o completează cu o nouă coloană în care individualizează suma rămasă nestinsă.

Anularea obligaţiilor fiscale prevăzută de lege se poate efectua şi la cererea contribuabilului, caz în care compartimentul de specialitate verifică dacă contribuabilul în cauză este cuprins în lista prevăzută în anexa nr. 1 la ordin.