Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic


Ieri, 9 aprilie, au intrat în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Aceste norme le permit cetățenilor să identifice mesajele care încearcă să le influențeze opiniile și deciziile politice. Normele favorizează o dezbatere democratică deschisă și alegeri libere, corecte și stabile.

De acum încolo, materialele publicitare politice trebuie să fie clar identificate ca atare și să indice cine le-a plătit, cu cât, de ce proces electoral sau legislativ sunt legate și dacă vizează un anumit public‑țintă. Va trebui instituit un mecanism de notificare pentru materialele publicitare problematice și toate materialele publicitare cu caracter politic din mediul online vor fi stocate într‑un registru de anunțuri publicitare online.

De asemenea, regulamentul limitează utilizarea abuzivă a datelor cu caracter personal. Pentru a proteja procesele democratice europene împotriva ingerințelor străine, regulamentul interzice sponsorizarea materialelor publicitare din afara UE cu trei luni înainte de alegeri sau de referendum.