Metodologia de raportare a administratorului sistemului de garanţie – returnare


Metodologia de raportare a administratorului sistemului de garanţie – returnare a fost aprobată de Ordinul nr. 2673/2023.

În vederea asigurării transparenţei activităţii proprii, cu respectarea obligaţiei de confidenţialitate faţă de operatorii economici din cadrul sistemului, administratorul sistemului de garanţie – returnare SGR va publica pe pagina de internet atât informaţii generale privind sistemul de garanţie – returnare, cât şi date periodice privind funcţionarea acestuia.

Informaţiile generale privind sistemul de garanţie – returnare publicate pe pagina de internet a administratorului SGR se adresează în principal:
a) consumatorilor şi utilizatorilor finali ai produselor în ambalaje SGR;
b) producătorilor care pun pe piaţă produse în ambalaje SGR şi comercianţilor care vând aceste produse consumatorilor şi utilizatorilor finali, în condiţiile stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările ulterioare.

Informarea consumatorilor şi utilizatorilor are în vedere, alături de prezentarea generală a funcţionării sistemului de garanţie – returnare, informarea acestora în legătură cu modalităţile concrete de returnare a ambalajelor SGR în vederea returnării garanţiei, precum şi antrenarea prin educare a publicului larg în procesul de returnare şi reciclare a ambalajelor SGR.