Ordinul nr. 174/2023 prevede modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul managementului resurselor umane în Ministerul Afacerilor Interne.
Anunţul pentru ocuparea prin concurs a postului vacant se afişează la sediul unităţii, inclusiv prin avizierele electronice, dacă acestea există, şi se postează prin grija secretarului comisiei de concurs, cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării concursului, în portalul de servicii electronice al MAI, care poate fi accesat inclusiv de pe pagina de internet a unităţii sau a eşalonului superior, ori, dacă aceasta nu există ori nu este operaţională, în presa scrisă.
Candidaţii la examenul pentru acordarea gradului profesional de chestor de poliţie sunt propuşi ierarhic de către şeful inspectoratului general/similar din care fac parte.
Candidaţii la examenul pentru acordarea gradului de general de brigadă cu o stea/general de flotilă aeriană din unităţile aparatului central al MAI şi subordonate acestuia sunt propuşi, potrivit competenţei de coordonare, de către ministrul afacerilor interne sau, după caz, secretarul de stat/secretarul general.