Începând cu data de 24 septembrie 2024 sunt aduse noutăți Registrului de stare civilă


Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă a fost modificată și completată de Ordonanța nr. 38/2023.

Începând cu data de 24 septembrie 2024, Registrul de stare civilă exemplarul I se completează informatic şi se păstrează în Registrul de stare civilă exemplarul I pe suport hârtie, iar Registrul de stare civilă exemplarul II se întocmeşte numai în format electronic atât de către ofiţerii de stare civilă din ţară, cât şi de către cei de la misiunile diplomatice şi oficiile consulare de carieră ale României.

În caz de forţă majoră care face imposibilă completarea în sistem informatic sau în cazul unor limitări tehnice sesizate de către Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, denumită în continuare D.G.E.P., sau, după caz, de către Departamentul Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, actele de stare civilă exemplarul I se completează olograf, urmând ca după încetarea forţei majore sau înlăturarea disfuncţionalităţilor de ordin tehnic acestea să fie completate informatic şi validate în Registrul de stare civilă exemplarul II.

După data de 24 septembrie 2024 , constituirea în format electronic a Registrului de stare civilă exemplarul II se realizează prin procesul de verificare şi validare a actelor de stare civilă întocmite începând cu 1 ianuarie 1921 până la data de 24 septembrie 2024.