ANPC a încheiat acțiunea de verificare a marketingului practicat de Influenceri


Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a încheiat cu succes prima acțiune de verificare într-unul dintre cele mai inovatoare sectoare, cel al marketingului practicat de Influenceri pe platformele online de socializare, care a devenit o formă puternică de publicitate în ultimii ani.

Acțiunea de verificare a vizat zece Influenceri români cu una dintre cele mai mari comunități de urmăritori pe rețeua de socializare Instagram. Scopul acțiunii este de a contracara difuzarea prin intermediul rețelelor sociale a unor mesaje care nu prezintă într-un mod transparent natura lor promoțională.

Influencerii, de fapt, sunt figuri-cheie în mediul online, capabile să influențeze deciziile de cumpărare ale consumatorilor arătându-și sprijinul sau aprobarea pentru anumite mărci și generând astfel un efect publicitar, fără a dezvălui, însă, în unele cazuri, scopul publicitar al comunicării în mod clar și fără echivoc comunității lor.

În anul 2023, Autoritatea a trimis scrisori de informare către cei 10 Influencerii români cu referire la conținuturi specifice difuzate prin postări pe platforma Instagram pentru a solicita transparență și claritate maximă asupra oricărui conținut publicitar al postărilor publicate.