În urma adoptării Regulamentului privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA), în întreaga Europă vor fi instalate, în următorii ani, mai multe stații de reîncărcare și de realimentare cu combustibili alternativi, ceea ce va permite sectorului transporturilor să își reducă în mod semnificativ amprenta de carbon.
Textul regulamentului prevede obiective specifice de implementare care vor trebui îndeplinite în 2025 sau 2030, în special:
- începând din 2025, trebuie instalate stații de reîncărcare rapidă de cel puțin 150 kW pentru autoturisme și camionete la fiecare 60 km de-a lungul principalelor coridoare de transport ale UE, așa-numita „rețea transeuropeană de transport (TEN-T)”
- stațiile de reîncărcare pentru vehicule grele cu o putere de ieșire de minimum 350 kW trebuie instalate la fiecare 60 km de-a lungul rețelei centrale TEN-T și la fiecare 100 km în rețeaua globală TEN-T mai mare începând cu 2025, cu o acoperire completă a rețelei până în 2030
- stațiile de realimentare cu hidrogen care deservesc atât autoturisme, cât și camioane trebuie instalate începând cu 2030 în toate nodurile urbane și la fiecare 200 km de-a lungul rețelei centrale TEN-T
- porturile maritime care primesc un număr minim de nave mari de pasageri sau nave-container trebuie să furnizeze energie electrică de la mal pentru astfel de nave până în 2030
- aeroporturile trebuie să furnizeze energie electrică aeronavelor staționate până în 2025 și la toate pozițiile de staționare la distanță până în 2030
- utilizatorii de vehicule electrice sau pe bază de hidrogen trebuie să poată plăti cu ușurință la punctele de reîncărcare sau de realimentare cu carduri de plată sau dispozitive fără contact, fără a fi nevoie de abonament și în condiții de transparență deplină a prețurilor
- operatorii punctelor de reîncărcare sau de realimentare trebuie să furnizeze consumatorilor informații complete prin mijloace electronice cu privire la disponibilitatea, timpul de așteptare sau prețul la diferite stații