Planurile – cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special


Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.218/2014 privind aprobarea planurilor – cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special şi a notei de fundamentare privind elaborarea acestora a fost modificat de Ordinul nr. 3666/2023.

Planurile – cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special pentru clasele a IX – a, a X – a, a XI – a şi a XII – a reprezintă o componentă a Curriculumului naţional, care reflectă parcursul de învăţare oferit elevilor cu cerinţe educaţionale speciale pe durata învăţământului profesional.

Proiectarea parcursului de formare a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale prin învăţământul profesional special are ca sistem de referinţă învăţământul profesional de masă, cu durata de 3 ani, atât din punctul de vedere al curriculumului propus, cât şi din punctul de vedere al certificării finale.

Planul – cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special stabileşte o durată de studiu de 4 ani, mai mare decât a învăţământului profesional de masă de 3 ani. Această opţiune este determinată de faptul că, în cazul elevilor cu cerinţe educaţionale speciale, dezvoltarea de competenţe generale şi profesionale solicită mai mult timp pentru învăţare şi pentru exerciţii practice.