Abonaţii afectaţi de nerespectarea obligaţiilor legale privitoare la portabilitatea numerelor au dreptul la despăgubiri


Furnizorul acceptor acordă, la cerere, despăgubiri abonaţilor în următoarele situaţii: portarea s-a realizat după expirarea termenului de o zi lucrătoare de la data convenită pentru portare sau întreruperea serviciului de comunicaţii electronice în timpul procesului de portare a depăşit o zi lucrătoare.

Potrivit Deciziei nr. 72/2023, furnizorii acordă abonaţilor care au dreptul la despăgubiri, pentru fiecare zi de calcul, după cum urmează:
a) 5 lei pentru fiecare număr inclus în abonament, pentru serviciile de comunicaţii electronice furnizate la puncte mobile;
b) 5 lei pentru fiecare cartelă preplătită;
c) 5 lei pentru fiecare număr inclus în abonament, pentru serviciile de comunicaţii electronice furnizate la puncte fixe.

Termenul – limită până la care persoanele îndreptăţite pot transmite cereri de despăgubire este de 60 de zile de la data realizării portării, dacă furnizorii nu au stabilit termene mai extinse.