Regulamentul de avizare, recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară a fost modificat și completat de Ordinul nr. 13/2023.
Verificarea şi recepţia documentelor planurilor parcelare se realizează de către comisia formată din cel puţin un specialist cadastru şi unul de carte funciară, desemnată prin decizie de către directorul OCPI.
Verificarea de către specialistul de carte funciară a documentelor planului parcelar implică activităţi precum:
a) verificarea actelor juridice depuse;
b) determinarea dreptului de proprietate, coproprietate, restrângerile privitoare la proprietate ori la capacitatea de a dispune, sarcinile reale ce grevează imobilul, orice fapt sau raport juridic cu privire la imobil, rezultând din actele juridice depuse;
c) verificarea modului în care înscrierile active din cărţile funciare deschise conform înregistrării sporadice au fost preluate în planul parcelar, tabelul parcelar şi fişierele .cgxml aferente imobilelor, în scopul protejării drepturilor reale imobiliare înregistrate înainte de începerea lucrărilor de întocmire a planurilor parcelare.